Warning ! You have stepped onto simpLE buT nicE.Follow me and leave a tag │FollowDashboard
it's mE suHana >_>
//simpLE buT nicE
erti ujian ALLAH !
Saturday 29 September 2012 @ 09:53 | 0 Comment [s]




sesungguhnya , hanya Allah saja yg thu betapa peritnya tuk menjalani kehidupan seharian . tanpaNYA , we are nothing ! itulah nmenye yg digelar sbgai seorg khalifah yg sekecil zahrah d muka bumi ini . dgn kehadiran kesabaran n ketabahan dlm diri sndiri , insya'allah . masalah kita akan diselesai dgn begitu mudah . 

hari demi hari , aku menghitung hari . 9/10 akan menjelma tidak lme lagi . Ya Allah , hnye engkau saja yg thu ap perasaan aku skung nie . di mne2 saja aku mempunyai prob tetapi kwn2 ku kata , aku seperti tidak ada mslh , sentiasa cool je . yaaa itulah aku , hnye senyuman palsu ku ukir itu yg membuat ku tenang . berzikirlah , beristighfarlah dan memohonlah pertolongan Allah kerana masa itu Allah sgt rindu akan rintihan hambanya . segala ujian ini sebenarnya tanda kasih syg Allah pde kita. segalanya , Allah mahu mengajar kita erti sebenar ujian-Nya . ibuku pesan , jika mempunyai masalah , janganlah membawa mslh itu smpei mengganggu pemikiran kita . yup , that's fact !

mggu nie adlh mggu yg sangat sakit , perit  bgi ku . sudah berapa kali aq jatuh , cedera n sakit mggu nie aku smpei tidak kira brape kali tetapi brape kali aq jatuh aq tetap akan bangun utk mengahadapi ujian ini . aku terima dugaan mu dgn seadanya , Ya Allah . dgn dugaan itu , aku mengucap Alhamdulillah . di sebaliknye , jgnlh kita mengeluh atas ujian itu . 

tetapi , aku cuma seorg gadis biasa . perwatakan , pemakaian aku belum cukup sempurna sebagai seorg muslimah sejati . tapi Allah itu Maha Penyayang , tidak dibiarkan seorg yg seperti aku untuk terus hanyut dan lalai melupakanNya . 

"Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya" 
(Hadis Riwayat Tabrani dari Abu Umamah)


Bukan mudah untuk memahami sepotong ayat ini walaupun baca 1000 kali . di sebaliknya ,aku bersyukur kerana aku di antara hambaNya yang terpilih untuk diberi ujian. Dari ujian ini lah aku mencuba untuk memperbaiki diri. Kerana aku tak mahu aku hanya mencariNya di kala kita kesusahan.
Aku mahu aku sentiasa merindui tuhanku. Aku mahu setiap gembira ku dimulai dengan Alhamdulillah supaya setiap kesusahan ku dapat aku luahkan padaNya tanpa rasa malu.
Semoga Allah sentiasa membantu aku untuk memperbaiki diriku. Lastly , wish us batch 97 gud luck for PMR :D


Older Post | Newer Post

Welcome to my story. This particular blog is owned by Nur Suhana Mansor =) Leave me a tag before your leave, it's really appreciated. Enjoy your time here, nice day you all. Thankyou again, please visit you blog & be my followers

SPM CANDIDATE 2014 !
PMR WAS OVER ON 16/10/12
SPM COOMING SOON


DiaryOwnerHearbeat



fooTprinTs heRe :)