Warning ! You have stepped onto simpLE buT nicE.Follow me and leave a tag │FollowDashboard
it's mE suHana >_>
//simpLE buT nicE
Sanah helwah , ibu : )
Friday, 14 December 2012 @ 08:52 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum , hye peeps ^^
walaupun mata dh layu , kple dh toing toing tapi ati tetap mahu post ! k , chayok SUE !

Now , sudah 15/12/1960 . eh , 1960 ? not laaa , 2012  : ) tarikh hari lahir seseorg yg sgt sgt sgt special n bermakna buat Nur Suhana Mansor iaitu ibu : ) wah wah wah , terharu :'( nak tisu sehelai .
adik , ibu makin muda kan kan kan ?! itulah perkataan yg selalu ibu ungkapkan kpd adik .


 wlaupun ibu sudah lanjut usia , namun ibu tetap mulia di hati adik  . Btw , ari rabu mngu depan adik dpt results , ibu . hope adik peroleh keputusan yg mumtaz . InshaAllah . sekarang nie adik tidak mampu bagi ap2 , tapi InshaAllah ... hnye kejayaan yg adik dpt berikan . 
terima kasih segalanya , ibu :') 

sanah helwah ibu ...
 semoga Allah merahmatimu , ibu . InshaAllah : )

Juz for you , ibu :')

Tersentuh hatiku bila terfikirkan kamu
Kau sering bersandar padaku 
Di saat kau lelah  

Ingatkah dirimu pada waktu-waktu dulu
Aku sering menyambutmu
Di saat kau jatuh

Akulah aku ....
Yang selalu membuat kau tersenyum
Walaupun sering ku terluka
Tapi tak mengapa

Akulah aku ....
Kan slalu hadir untukmu 
Moga nnti suatu hari
Allah akan membalas jasamu ...

walaupun ringkas , tapi bermakna kan kan kan ? thumbs up !

Let's talk about me :D --> Part 1 <--
Wednesday, 12 December 2012 @ 09:16 | 0 Comment [s]

Assalamualaikum ,
uhuk uhuk uhuk -,-"
preasure ? sick ? stress ? no laaa :D i'm bz , cehhh . stop speak english !
bak kata LAILATUN NASUHA --> "mengalahkan PM kau nie arn sue , setiap hujung mggu msti ada hal . nak keluar ngan kau un susah" "sod ba ro ea laila , dh nk wat camner arn . PEACE , *sambil wat muka ANNOYING :)"
sudah lama arn tak update blog . mesti korg rndu kan kan kan ?! *budak nie mmg suka perasan . last update ? hmm , 29/9/12 n now 12/12/12 28 MUHARAM 1434 <--- change ! lebih elok arn n_n
actually , sue mau cite drpd start cuti sek smpei skung *ceh -,- mau uji sue ? jom !

23 Zulhijjah 1434 , 8 November 2012 , Khamis

--> sadlife mula timbul pada hari ini , hari ini lah hari jamuan kelas , jamuan PSS , jamuan aspuri . perghhh , perut penuh ngan makann n we like DORAEMON ! yeahhhh -,-" Lastly , hari nie lah hari terakhir sue dekat sek . hari rabu , semua org tertanya-tnye np sue pack brg . hnye QELWI je thu np sue pack kan kan kan ? kak tqa , kak fifi sume tak thu . okey2 , tahan gila air mata mse uh coz tak mahu depa tgk sue cengeng ! ---> skip <--- b4 bertolak ke hotel aston dlm kol 4 , sue pack yg selebihnya . time nie lah sue bgi thu akk f4 smbil tunjuk peace ^^ . wah , sadlife again ! --> skip <-- bila kami smpei kt hotel , sume cikgu dh smpei n sue lah org pertama msuk . wah , first person :) --> skip <-- ckgu aida bgi ucapan , air mata bergenang ! alamak , cover ! hari terakhir sue mendgr ucapan , sok ad lagi , tapi sue dah takde kt sek , hmm :'(

hnye tggl kenangan :( miz you teacher aida . terima kasih kerana mengajar kami subj sc f3 , menjadi guru pembimbing PSS , sabar melayan kerenah kami dlm kelas .. nakal ? itulah kenangan kami tuk ckgu .. segala jasamu kami hargai , terima kasih segalanya :')

--> skip <-- lepas maghrib , sue letak sume brg kat dpn pintu . junior hampiri sue "eh , lek dulu .. akk blik kol 8 nnti .. jgn laaa wat muka camnie" expecially muka aqila , cuba nk than sbnrnye uh .. jgn sembunyi kat akk laaa aqila , dri mata un akk dh thu perasaan qila . *bisik hati sue* tanya sue macam2 , "akk nnti blek asrama lagi arn tahun dpn ? tdow sblh katil qila lagi ea .. akk jgn pindah taw ... akk lah akk yg palinggg baik . kejut qila pagi2 , tegur qila mana yg salah . tunjuk ajar qila dlm subj math , ba n geo" sue terus peluk dia n air mata bergenang . kak fifi nmpk , KANTOI ! "insyaAllah , awl taon akk mseh tdow kt katil akk sperti biasa , borak2 n pling tak lupa , qila ngingau mlm2 n wat akk takut je ~"  then lepak kt katil kak fifi . katil sue ? malas nk panjat >< lepak , story mory ngan akk f4 , zue dtg . qama tdow tapi gaya qama nie mcm pura2 je coz tak sanggup sue balik . tiba2 , ibu sue ketuk kt pintu "adik ...... suhana ........." "alamak , sueee ...................... " --> qama . haaa , kan dah kata . qama nie pura2 tdow je . klau berlakon mmg no 1 ! sue angkut brg , keluar . "syidah , aku pinjam selipar kau duluuuuu" salam ibu n senyum :) *bru lepas cengeng* mau turun dorm , bila smpei kantin "eh , izreen , laila , qama , echa , waran , ayuni .. jgn lah angkt brg aku . berat tahu !" "takpe2 , kita arn sahabt" menitis agi -,-" turun dorm , tggl mau amek baldi . alang2 uh , salam akk fifi n kak tqa . 

kak fifi : taon dpn sue blek sini ag arn ?
sue      : insyaAllah *ayt lebih kurg mcm qila :( lagi un taon dpn arn akk naik dorm ats dh jdi exco :'( *smbil pndg muka kak tqa
kak fifi : hahaha , muka dye tak ley bla
sue       : biase ! salam ~

then gi bhagian blkg , salam syahidah trus menitis . wah , tetibe menitis . peace ^^ jumpa time results nnti ea mek ! --> skip <-- naik ats ngan fiza , depa take picture sue plk -,-" muka merah , mata bengkak . mmg gmbr uh akn menjdi kenangan ! ---> skip <---
Lastly , lambai :'(

24 Zulhijjah 1434 , 9 November 2012 , Jumaat

--> hari nie sue terngiang ngiang dgn kejadian kt sek ... apalah depa buat ea ? majlis perpisahan cikgu aida mcm mne ? 3G mcm mne ? mmg bnyk persoalan bermain di minda :(  sambil berkata Selamat Jalan , Cikgu Aida :'(


--> continue later : LET'S TALK ABOUT ME *PART 2* <--

erti ujian ALLAH !
Saturday, 29 September 2012 @ 09:53 | 0 Comment [s]




sesungguhnya , hanya Allah saja yg thu betapa peritnya tuk menjalani kehidupan seharian . tanpaNYA , we are nothing ! itulah nmenye yg digelar sbgai seorg khalifah yg sekecil zahrah d muka bumi ini . dgn kehadiran kesabaran n ketabahan dlm diri sndiri , insya'allah . masalah kita akan diselesai dgn begitu mudah . 

hari demi hari , aku menghitung hari . 9/10 akan menjelma tidak lme lagi . Ya Allah , hnye engkau saja yg thu ap perasaan aku skung nie . di mne2 saja aku mempunyai prob tetapi kwn2 ku kata , aku seperti tidak ada mslh , sentiasa cool je . yaaa itulah aku , hnye senyuman palsu ku ukir itu yg membuat ku tenang . berzikirlah , beristighfarlah dan memohonlah pertolongan Allah kerana masa itu Allah sgt rindu akan rintihan hambanya . segala ujian ini sebenarnya tanda kasih syg Allah pde kita. segalanya , Allah mahu mengajar kita erti sebenar ujian-Nya . ibuku pesan , jika mempunyai masalah , janganlah membawa mslh itu smpei mengganggu pemikiran kita . yup , that's fact !

mggu nie adlh mggu yg sangat sakit , perit  bgi ku . sudah berapa kali aq jatuh , cedera n sakit mggu nie aku smpei tidak kira brape kali tetapi brape kali aq jatuh aq tetap akan bangun utk mengahadapi ujian ini . aku terima dugaan mu dgn seadanya , Ya Allah . dgn dugaan itu , aku mengucap Alhamdulillah . di sebaliknye , jgnlh kita mengeluh atas ujian itu . 

tetapi , aku cuma seorg gadis biasa . perwatakan , pemakaian aku belum cukup sempurna sebagai seorg muslimah sejati . tapi Allah itu Maha Penyayang , tidak dibiarkan seorg yg seperti aku untuk terus hanyut dan lalai melupakanNya . 

"Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya" 
(Hadis Riwayat Tabrani dari Abu Umamah)


Bukan mudah untuk memahami sepotong ayat ini walaupun baca 1000 kali . di sebaliknya ,aku bersyukur kerana aku di antara hambaNya yang terpilih untuk diberi ujian. Dari ujian ini lah aku mencuba untuk memperbaiki diri. Kerana aku tak mahu aku hanya mencariNya di kala kita kesusahan.
Aku mahu aku sentiasa merindui tuhanku. Aku mahu setiap gembira ku dimulai dengan Alhamdulillah supaya setiap kesusahan ku dapat aku luahkan padaNya tanpa rasa malu.
Semoga Allah sentiasa membantu aku untuk memperbaiki diriku. Lastly , wish us batch 97 gud luck for PMR :D


Older Post

Welcome to my story. This particular blog is owned by Nur Suhana Mansor =) Leave me a tag before your leave, it's really appreciated. Enjoy your time here, nice day you all. Thankyou again, please visit you blog & be my followers

SPM CANDIDATE 2014 !
PMR WAS OVER ON 16/10/12
SPM COOMING SOON


DiaryOwnerHearbeat



fooTprinTs heRe :)